Столичният общински съвет гласува проект за изграждане на пространства за интензивна допълнителна подкрепа в две пилотни общински училища.
В последните години се наблюдава увеличение на случаите на деца и ученици с поведенчески затруднения и опозиционно поведение в училищата. Специфичните специални образователни потребности при някои от тях не могат да намерят отговор самостоятелно в класната стая. Това налага търсенето на допълнителни форми за подкрепа, които да повишат възможностите за приобщаващо образование.
Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град ще участва пряко във всички етапи на реализация на проекта, за да не се допусне сегрегация, както и с осигуряванe на ерготерапевти и супервизия на местните екипи.
Проектът ще се стартира през следващата учебна година в две столични училища – 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри“ и 140-то СУ „Иван Богоров“, като предвижда надграждане на специализирани пространства, в които да се осъществяват терапевтична подкрепа, обучение и свободни дейности.
Дейностите в специализираните пространства за интензивна подкрепа ще се осъществяват в рамките на допълнителната подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности.
След необходимите анализи в хода на проекта ще бъдат предложени и промени на национално равнище, за да се подсили капацитета в училищната система.
Още информация може да получите като последвате линка: https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/14697743?fbclid=IwAR1wN8kFogNwuGPwW8qfyGKXc3EYLAumQF66Am0kc8Fv0N08naETCSS63Bs
*Снимка 24 часа